ابداع کلاه NFC و عصای هوشمند

یافتن بچه های گم شده با استفاده از کلاه NFC

به گزارش واحد اخبار و فناوری بلاگ دی ال سی به نقل از شبکه خبر، یک مبتکر استرالیایی کلاهی ابداع کرد که با استفاده از آن والدین میتوانند فرزندان گم شده خود را در میان جمعیت شلوغ پیدا کنند. کلاه ابدایی با استفاده از نوعی برچسب ضد آب مجهز به NFC عمل میکند که در لبه کلاه کار گذاشته می شود. برچسب NFC با استفاده از شماره تلفن والدین رمزگذاری شده است و کاربر می تواند از برچسب را رمزگشایی کرده و از مکان کودک اطلاع یابد. این کلاه در دو طرح ارائه شده و سازندگان امیدوارند آنرا در شهریورماه به قیمت ۲۲ دلار عرضه کنند.

 smart_cane

جزئیات عصای هوشمند نابینایان منتشر شد

عصای X-Plore که توسط دانشمندان دانشگاه بیرمنگام انگلستان طراحی شده از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی چهره دوستان و خانواده نابینایان در جمعیت استفاده می کند. X-Plore از یک دوربین و حسگرهای داخلی برای اسکن چهره افراد در میان جمعیت استفاده می کند و در صورت تشخیص چهره اشنا به لرزش درآمده و فرد نابینا با استفاده از سرنخهای صوتی توسط یک گوشی بلوتوث به سمت وی هدایت می کند. این عصای هوشمند تا فاصله ده متری کار کرده و چهره های آشنا را روی کارت SD ذخیره می کند.

smart_cane2

منبع: مجله تکنولوژی دی ال سی

توجه: دوستان عزیز عنایت داشته باشید از آنجایی که مقالات بصورت اختصاصی نوشته میشوند و آن نیز حاصل صرف وقت و دقت تیم مجله تکنولوژی دی ل سی است، کپی برداری از آنها صرفا با ذکر منبع و ارائه لینک غیرمتنی به این صفحه ( فالو و قابل کلیک ) مجاز است.

درباره سیدعلی

سید علی حسینی هستم و علاقه مند به تکنولوژی روز و وب پیشرفته و البته دوستدار نبود هیچگونه مشکلی برای هموطنان عزیزم، ولی خب نمیشود که، دنیاست و هزارویک مشکل