اعتماد در شبکه های مجازی گزینه ای جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت

cyber_hacker

اعتماد در شبکه های مجازی گزینه ای جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت.
در این گزارش که تحت عنوان “کلاهبرداری با عنوان خلبان در شبکه های مجازی” به نقل از شبکه خبر تقدیم شما دوستان عزیز می شود، فردی کلاه بردار که مهماندار یکی از شرکت های هواپیمایی بوده است که در شبکه های مجازی مانند وایبر خودش را خلبان معرفی میکرده است، این کلاهبردار که توسط پلیس فتای اصفهان دستگیر شده است در اعترافات خود از نحوه فریب افراد گفته که برای جلب اعتماد و فریب افراد تصاویری را توسط نرم افزار فوتوشاپ ویرایش کرده و آنها را در برنامه هایی مانند وایبر، لاین و …  منتشر می کرده است. و چون فریب خورده گان جذب این تصاویر میشدند با من رابطه دوستی برقرار می کردند. این متهم تاکنون ۵۰ نفر از کاربرات فضای مجازی را مورد اغفال قرار داده است.
به گفته سرهنگ مرتضوی، رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان: پس از ارتباطات مجازی در محیط واقعی اقدام به سرقت طلاجات و اشیاء ارزشمند کاربران می کرده است. خواهشم از شهروندان این است که به اظهارات در شبکه های اجتماعی به تصاویر اطمینان نکنند، هیچ آرزویی را در فضای مجازی بدنبال آن نباشند.

منبع: مجله تکنولوژی دی ال سی

توجه: دوستان عزیز عنایت داشته باشید از آنجایی که مقالات بصورت اختصاصی نوشته میشوند و آن نیز حاصل صرف وقت و دقت تیم مجله تکنولوژی دی ل سی است، کپی برداری از آنها صرفا با ذکر منبع و ارائه لینک غیرمتنی به این صفحه ( فالو و قابل کلیک ) مجاز است.

درباره سیدعلی

سید علی حسینی هستم و علاقه مند به تکنولوژی روز و وب پیشرفته و البته دوستدار نبود هیچگونه مشکلی برای هموطنان عزیزم، ولی خب نمیشود که، دنیاست و هزارویک مشکل