رفع خطای Hmm…it seems” ظاهر شده در زمان نصب BlueStacks

رفع خطای “Hmm… it seems” ظاهر شده در زمان نصب BlueStacks

باسلام خدمت هموطنان عزیزم، در این مقاله قصد داریم یکی از مشکلاتی که در نصب برنامه BlueStacks رایج است را بررسی و رفع کنیم. گاهی اوقات در ابتدای نصب این برنامه هنوز چیزی مرحله ای پیش نرفته ایم که با خطایی با متن “Hmm… it seems Bluestack App Player couldn’t be install on this computer” مواجه میشویم. تمام چیزی که این خطا میخواهد به ما بگوید این است که نمی توانید BlueStacks را نصب کنید. خب در ادامه دلایل بروز خطا و راه حل مشکل را بیان خواهیم نمود.
این خطا که تصویر آنرا در بالای پست مشاهده میکنید یک مشکل غیررایج در زمان نصب است که گاهی اوقات ممکن است بوجود آید.

این مسئله در نصب آفلاین BlueStacks (نصب بدون نیاز به اینترنت) رخ میدهد (نصب های آنلاین مشکلی از این بابت ندارند). این مشکل بدلیل نصب نشدن امضای دیجیتال برنامه در سیستم یا برخی ناسازگاری های برنامه ظاهر میشود، در واقع اگر برنامه با سیستم ناسازگاری داشته باشد یا امضای دیجیتال آن (Digital Signatures) که موید تائید سلامتی BlueStacks است نصب نشود در نتیجه رایانه شما آنرا نیافته و ممکن است با خطای مذکور مواجه شوید. بنابراین لازم است ابتدا مسئله سازگاری برنامه با ویندوز را رفع کرده و سپس مشکل نصب گواهی BlueStacks را بصورت دستی رفع کنید. برای نصب این گواهی چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: اول از همه مانند تصویر زیر به پوشه ای که فایل نصب برنامه (پسوند .msi) در آن قرار دارد بروید، بر روی فایل نصب کلیک راست کنید، سپس گزینه Properties را از منوی کلیک راست ظاهر شده کلیک کنید (برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی بر روی آنها کلیک نمائید):

مرحله دوم: مطابق تصویر زیر در پنجره Properties بر روی سربرگ Compatibility کلیک کنید تا باز شود سپس گزینه “Run this program in compatibility mode for” را پیدا نموده و آنرا تیک بزنید، و نهایتا بر روی دکمه Apply کلیک کنید (بر روی OK کلیک نکنید، هنوز کارمان تمام نشده)

خب در اینجا مشکل سازگاری نرم افزار با ویندوز را حل کرده ایم، حالا باید به مسئله نصب گواهی برنامه بپردازیم.

مرحله سوم: در همین پنجره Properties بعد از آنکه بر روی دکمه Apply کلیک کردید، روی سربرگ Digital Signatures واقع در بالای پنجره کلیک کنید، در این سربرگ یک لیست حاوی یک آیتم که همان گواهینامه باشد را مشاهده میکنید، مطابق تصویر زیر آیتم مذکور را انتخاب کنید سپس بر روی دکمه Details واقع در پایین لیست کلیک کنید.

بعد از کلیک فرم Certificate گشوده خواهد شد، همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است بر روی دکمه Install Certificate کلیک کنید.

مرحله چهارم: با کلیک بر روی دکمه بالا پنجره جادوگری تحت عنوان Certificate Import Wizard باز میشود که دستورالعمل هایی را برای وارد کردن گواهینامه ارائه داده است. طبق تصاویر زیر بر روی Next کلیک کنید.



نهایتا با کلیک بر روی OK در پیام ظاهر شده پنجره جادوگر را ببندید، پنجره های قبلی را نیز با کلیک بر روی دکمه OK ببندید.

گام نهایی: اکنون زمان اجرای دوباره فایل نصب BlueStacks فرا رسیده است. در این زمان برنامه BlueStacks باید بدون آنکه خطای قبلی ظاهر بشه با موفقیت نصب شود.

Hmm… it seems Bluestack App Player couldn’t be install on this computer. We’d love to fix the problem – can you help us? Search your Computer for the file:
C:\Users\user\AppData\Local\Temp\MSI579fa.LOG
and email it to us at Support@Bluestack.com. Thanks!”

حالا این خطا حل شده است و میتوانید بدون هیچ مشکلی از استفاده از برنامه BlueStacks لذت ببرید. امیدوارم مشکل شما هموطن عزیزم نیز با گذراندن مراحل بالا رفع شده باشد.
در پایان خوشحال میشوم نکات و نظرات شما دوستان عزیزم را ببینم.

منبع: مجله تکنولوژی دی ال سی

توجه: دوستان عزیز عنایت داشته باشید از آنجایی که مقالات بصورت اختصاصی نوشته میشوند و آن نیز حاصل صرف وقت و دقت تیم مجله تکنولوژی دی ل سی است، کپی برداری از آنها صرفا با ذکر منبع و ارائه لینک غیرمتنی به این صفحه ( فالو و قابل کلیک ) مجاز است.

درباره سیدعلی

سید علی حسینی هستم و علاقه مند به تکنولوژی روز و وب پیشرفته و البته دوستدار نبود هیچگونه مشکلی برای هموطنان عزیزم، ولی خب نمیشود که، دنیاست و هزارویک مشکل