آموزش افزایش شارژ و طول عمر باتری لپ تاپ

1.how-to-prolong-laptop-battery-life-1

آموزش افزایش شارژ باتری لپ تاپ

بسیاری از کاربران لپ تاپ ها با مشکلاتی مانند خرابی و فرسودگی زود هنگام باتری لپ تاپ خود و همچنین خالی شدن شارژ باتری رو برو هستند و متاسفانه راه های زیادی را جهت پایداری شارژ تست شده اما بسیاری از آن ها کارا نمیباشد خوب است بدانید نکات ریز اما مهمی وجود دارد که با رعایت آن ها میتوانید به صورت مطلوب از شارژ خود استفاده کنید در این مطلب شما را با برخی از این نکات آشنا خواهیم کرد.

Extend the Life of a Laptop Battery Step 1.jpg
در صورتی که به صورت طولانی مدت از لپ تاپ خود در مکان های شخصی نظیر منزل استفاده میکنید حتماً باتری آن را خارج نموده و مستقیماً از شارژر استفاده نمائید چرا که شارژ شدن مکرر باتری موجب فرسودگی زود هنگام آن خواهد شد.
Extend the Life of a Laptop Battery Step 2.jpg
گرما نیز از جمله مواردی میباشد که باعث خالی شدن شارژ باتری میشود هرچند که از آن استفاده نکرده باشید لذا پیشنهاد میشود از گذاشتن باتری در مکان ها گرم به خصوص در تابستان نظیر داشبرد ماشین، کنار پنجره و غیره خود داری کنید چرا که علاوه بر کاهش شارژ، موجب کاهش طول عمر آن خواهد شد.
Extend the Life of a Laptop Battery Step 3.jpg
لپ تاپ خود را با استفاده از آداپتور مخصوص خود شارژ نمائید چرا که هر آداپتور مخصوص لپ تاپ های خاصی تولید میشود در صورت نیاز به آداپتور جدید آن را با توجه به UPS لپ تاپتان خریداری نمایئد.
توجه ۱ : شارژر ها با توجه به هر باتری و میزان توانش طراحی میشوند لذا ممکن است شارژر های قوی تر به باتری شما لطمه وارد کرده و در دراز مدت آن را احساس کنید همچنین شارژر های ضعیف تر موجب افزایش زمان جهت اتمام فرایند شارژ شدن خواهند شد.
توجه ۲ : قبل از اتمام کامل شارژ باتری هیچگونه اقدام جهت شارژ مجدد ننمائید…
Extend the Life of a Laptop Battery Step 6.jpg
در صورتی که از لپ تاپ خود به عنوان کامپیوتر های دکستاپی (مانند کامپیوتر های خانگی) استفاده میکنید سعی شود هر ۳-۴ هفته باتری خود را مجدداً در لپ تاپ گذاشته و شارژ آن را به طور کامل مصرف نمایئد سپس مجدداً آن را شارژ نموده و از لپ تاپ خارج کنید.
Extend the Life of a Laptop Battery Step 8.jpg
سعی کنید از حداقل نور لپ تاپ خود استفاده کنید چرا که  نور زیاد علاوه بر افزایش مصرف باتری شما، میتواند سبب خشکی چشم و کم بینایی شما شود جهت کاهش نور لپ تاپ خود میتوانید از کلید های Fn یا از طریق کنترول پنل بخش پاور آپشن اقدام نمائید.
توجه : جهت دسترسی سریع تر به Power Options میتوانید بر روی استارت خود کلیک کرده و در سرچ آن عبارت “Power Options” را جسته جو نمائید.
Extend the Life of a Laptop Battery Step 9.jpg
نرم افزار هایی که مورد استفاده قرار نمیگیرند را ببندید به هر میزان که نرم افزار های بیشتری بر روی سیستم اجرا باشند میتوانند در در افزایش مصرف شارژ باتری نقش بسزایی داشته باشند لذا میتوانید تنها نرم افزار هایی را در حالت اجرا قرار بدهید.
منبع: مجله تکنولوژی دی ال سی

توجه: دوستان عزیز عنایت داشته باشید از آنجایی که مقالات بصورت اختصاصی نوشته میشوند و آن نیز حاصل صرف وقت و دقت تیم مجله تکنولوژی دی ل سی است، کپی برداری از آنها صرفا با ذکر منبع و ارائه لینک غیرمتنی به این صفحه ( فالو و قابل کلیک ) مجاز است.

درباره میلاد

میلاد هستم، علاقه مند به طراحی وب، کدنویسی، تکنولوژی اطلاعات و فناوری ارتباطات. هر چند مشکلات رایج کاربران بسیار فراوان بود اما سعی کردم به بسیاری از آن ها در این وبلاگ اشاره ای کنم و به حل آن ها چاره ای بیاندیشم ..